Prawnik, radca prawny czy adwokat?

#2017-10-05 21:47:16 

olexmistrz

Użytkownik

Uszanowanko forumowiczom. Zostałem oszukany przez pewnego nieuczciwego budowlańca i chciałbym go podać do sądu. Przyznam się szczerze, że w temacie prawa jestem laikiem i trochę mnie przeraziła mnogość podmiotów oferujących usługi prawnicze. Stąd moje pytanie, do kogo mam się zgłosić, do radcy, adwokata prawnika? czymś się to różni czy bez znaczenia?
#2017-10-06 00:10:54 

alexandra

Użytkownik

W sumie to chyba się różni tylko z nazwy jeśli chodzi o prawo cywilne, bo: każdy radca i adwokat to prawnik, natomiast i radca i adwokat moga ciebie reprezentować w sądzie dlatego nie ma znaczenia do kogo się udasz, bo pomoc prawną uzyskasz od każdej z tych osób.
#2017-10-06 02:27:01 

zonawaldka

Użytkownik

Z tego co wiem to chyba wszystko odbija się o cenę, radca weźmie od adwokata mniej, a prawnik od radcy, heh.
#2017-10-06 04:57:30 

Taktyk

Użytkownik

Jak czytam takie brednie to mnie krew zalewa. Oczywiście że ma znaczenie na kogo się decydujemy przy zleceniu naszego problemu ekspertowi. Przez eksperta rozumiem adwokata i radcę, bo prawnik nie jest w żadnym wypadku profesjonalnym zastępcą procesowym. Termin prawnik odnosi się do osoby która ukończyła wyższe studia prawnicze uzyskując tym samym magistra nauk prawnych, nie odbyła jednak aplikacji i nie zdała egzaminu państwowego tak, jak to ma w przypadku radcy czy adwokata. Dlatego jeśli się już chcesz na kogoś decydować to albo na radcę albo na adwokata, przynajmniej masz gwarancję pełnego profesjonalizmu w prowadzeniu twojej sprawy.
#2017-10-06 07:43:59 

KrólowaParkietów

Użytkownik